lördag 24 mars 2012

Tidigt vårtecken

När jag var och rastade Mariannes bushundar i veckan passerade vi som vanligt en liten damm men vidhängande bäck bakom hennes hus. Hundarna ville promt fram, de hade fått korn på något och jag såg snart vad det var - grodorna hade redan kommit, flera veckor tidigare än förra året. De första äggen var redan på plats. Och de var väldigt alerta! Fick mig ett gott skratt när det började morrknorra (vet inte hur jag ska beskriva ljudet!) från dammen och ett par smågrodor faktiskt försökte hota hundarna :)
Det såg för häftigt ut och hundarna blev lite konfunderade. Så det fungarade ju.. ;)



Dålig bild, men grodan närmast är faktiskt på väg mot oss.. :)


Annars är det innebandy för det hela just nu. Tillbringade fredagkvällen i Uddevalla, där Div 5an mötte Herrestad (uttalas herschsta har jag fått reda på) som redan var klara seriesegrare. Vi har fortfarande en liten, liten chans att gå upp till 4:an, men då krävdes först och främst seger för oss. Och trots att jag var coach (inte min grej) och vi bara hade 11 utespelare lyckades vi tvåla till dem ordentligt. Vi vann med underbara 13-5. Helt sanslöst. Mina killar var helt fantastiska och jag tror faktiskt det var den roligaste matchen på hela året. Inte bara för att vi vann utan också för lagets härliga spelglädje och den roliga stämningen. Alla visade hjärta, fokus och kämpa, men det fanns plats för en j-a massa skratt också. Målvakten skadade sig, hade så ont så att han damp i golvet efter slutsignalen. Men inte ens Eriksbergskranen hade kunnat lyfta honom av plan, han skulle bara fortsätta. Men innebandyspelare är ett envist släkte, och målvakterna ännu värre.. ;)
Han gjorde en hiskelig grimas där han låg på golvet - det var ett stort leende..

Det är så en del av kärleken till sporten ser ut




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar