onsdag 28 mars 2012

Egentligen

Egentligen är det ju ganska bra just nu.

Varmt och gott, solen hittar fram när dimmolnen dragit undan på förmiddagarna. Äntligen är vintern slut för i år! :)

Åkte till Uddevalla i fredagskväll på match med Div 5 laget. Var väl egentligen inte så jättepigg på det, men det är goa killar, och matchen var jätteviktig - vi skulle möta serieledarna. Var tvungna att vinna, om vi ska ha den minsta möjlighet att gå upp i Div 4.
Och vilken match killarna gjorde! Det var nog den roligaste i år, alla seriematcher i alla divisioner inräknade. Ett himla gott go, en grym inställning och ett gôrbra spel gjorde att vi mosade de oslagbara med 13-5!! Varför har ni inte spelat så förut? ;)

Fullt upp med förberedelser inför kvalet för A-laget. Som tur är behöver jag bara bidra med tankearbete och sitta på ändan och peka med hela handen.

För kroppen vill inte alls just nu. Trött, värkig och ännu mer värkig är jag just nu. Sover dåligt, det sticker i händer och fötter, värker i allt som finns däremellan..
Haft problem med medicinerna i vinter, men kanske funkar det nu. Det där med att överreagera på olika substanser har sina sidor ibland..
Önskar att jag kunde ta en go, lång promenad i det goa vädret. Tror faktiskt att det är det jag saknar mest av alla "kan inte, ska inte, bör inte" Förhoppningsvis ska jag komma igång med en ny omgång sjukgymnastik snart, kanske vi kan komma på något som hjälper lite mer den här gången? Har börjat på en ny omgång besök hos en läkare som nog hamnar på min "Topp 3" lista över bra läkare jag mött genom alla år. Hon är ganska tvär, sträng och väldigt bestämd. Men hon lyssnar, funderar och försöker hitta på nya vägar, bara man visar att man är beredd på att jobba på att bli bättre. Äntligen en läkare som inte bara slentrianmässigt vill skriva ut olika typer av smärtstillande och annan skit!

Äsch, det är inte så farligt, det vänder igen. Är nog lite trött bara. Behöver gnälla lite.. ;)

Kram på er! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar