onsdag 30 oktober 2013

Egentligen och 22 år

Har egentligen en hel del att skriva om, men är så jädrans trött just nu..

Mycket händer iaf:
Vi är ute och handlar till Daniels första, egna hem mest varje dag. På fredag flyttar han, och det känns väldigt konstigt i mammahjärtat!
Linda håller på med ett maratonlopp med provtagningar och läkarbesök. Nästa vecka blir det titthålsoperation och veckan efter det besök på reumatologen.
Thomas håller på att kurera/vila sig efter ett ryggskott. Och det går bra, i morgon går han till jobbet.

Själv haltar jag runt med hjälp av kryckorna. Och det går ju sådär. Men förhoppningsvis är det bara en månad kvar nu..

Annars har jag mest:
* Retat mig på alla som gnäller över att SMHI "missade att det inte blev orkan i Göteborg istället för att vara tacksamma för att vi slapp eländet - det lär ju ändå komma fler under hösten eftersom det är så varmt. De begriper dessutom inte att man behöver planera indragning av tåg mer än en timme innan avgång..
* Grunnat över hur i hela friden politiker och tjänstemän tänker när det gäller sjukvård och åldringsvård. Är det dags att införa ättestupa och fattighus igen? Varför inte avlöna sjuksköterskor ordentligt och sluta använda bemanningsföretag? Varför inte se till att det finns riktiga ålderdomshem (jag vet att det inte hetat så på många år, men varför inte kalla saker och ting vid sina rätta namn) för dem som vill och behöver? Det är inte rätt att gamla människor ska sitta helt isolerade i sina hem och oroligt undra över vem av alla 57 hemtjänstare som kommer idag. Eller om det blir en ny nr 58.. Att de ska behöva betala 60 kr för en liten plastburk med en vecka gammal oätlig mat. Man kan köpa bättre fryst mat för 25 kr på Kvantum..
* Förundrat mig över varför kan inte sjukvården kan se patienten som en hel kropp? Varför måste de dela upp en person i bitar - jag är inte ett blodomlopp, en knippe nerver, immunförsvar eller en bit ben. Jag är en Lisbeth.
* Glatt mig över att killarna och Maria i Frölunda IBK kämpar på med den äran. De vinner matcher och ligger bra till i tabellerna, både i Div2 och reserven. Skönt, men attans vad jag saknar dem!
* Försöker vila mellan sjukbesök och affärsraider - med serier, filmer, bloggläsande och lite dataspel.

Många tankar snirklar runt mycket just nu. Får försöka reda ut dem så småningom, just nu är jag alldeles för trött. Kanske försvinner mycket grubblande när jag förhoppningsvis mår bättre om ett par månader.

Idag är det 22 år sedan olyckan hände.
Här kan du läsa om den.

Idag skickar jag extra tankar till Malin och hennes dotter som kämpat sig igenom en tuff tid

Var rädda om er därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar