måndag 24 mars 2014

Längesedan

Skulle tro att detta foto togs i  början av Juni -90

Detta fina foto fick jag som en länk av en vän från Varberg. Kommer precis ihåg när det togs, för Marianne ville att Jambo och Nocke (boxrarna på bilden) skulle få se en baby. Hon hade precis fått reda på att David var på väg. Fem månader senare föddes han. :)
Lite nervös var jag. Inte för att hundarna medvetet skulle skada Linda, de var de goaste och snällaste som fanns. Men de var väldigt glada och alerta boxrar och alla som haft en sådan vet att de kan bli väldigt glada och yviga :D 
Men det gick bra förstås.

Min fina dotter fyller snart 24 och jag hoppas att alla utredningar, ansökningar och annat hon/vi håller på med då ska vara klara. Skriver inte så mycket om det nu, vi väntar med att berätta till allt är klart. Men det är mycket på gång, och det sliter hårt på min tös. Stress, oro och ovisshet är svårt för en frisk person, för en med ME/CFS orsakar det ofta kraftiga försämringar. Fysiskt mår hon mycket dåligt just nu, men psykiskt är det trots allt hyfsat ok.
Hon var hos sin nya frissa Pinky häromdagen. Så här blev det :

Foto: Trötta vinterhår få nytt liv,,,yeeaahh,,, Rock It Girl,,,

Läckert, eller hur?

Annars..? 
Ja, sjukgymnastiken går bra. Men nu är jag otålig, tycker det går alldeles för sakta. Högerbenet funkar bra, men det vänstra krånglar. Har ont och det är svagare än höger. Förmodligen beror en del på frakturen, men jag hade en felställning före operationen och det benet var kortare än det andra. Misstänker att det gör ont när allt ska ställas tillbaka på rätt plats sas, men fasen, jag vill vara helt återställd - igår!
Och vara lite mindre trött. 
Och bli av med ganska många extra kilo som lagt sig som volanger runt hela min kropp. 
Och få tillbaka kondisen nu!
Och nu hör jag alla kommentarer - tålamod, det tar tid, ha inte för bråttom... Och allt det där jag brukar säga till er och andra. 
Men det är faktiskt inte samma sak.
Sådetså!
;)

Men våren har ramlat in och i morgon ska bilen få sommarsulor på och tvättas.
Och jag ska nog gå en lite promenad och se vad som hänt på granngatorna under senaste året.
Äntligen! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar