tisdag 12 augusti 2014

Bambatant

Åkte en sväng till Partillebohallen eftersom Pibs har sommarskola (innebandy förstås) för barn och ungdomar mellan 7 och 15 år. Härlig snurr på ungarna och ledarna, som mestadels består av Dam- och Herrlagets unga spelare, hade fullt upp.
På något sätt hamnade jag lagom till lunch bakom matkantinerna och tillbringade en rolig stund med att servera ca 120 ungar (+ ledarna) köttgryta med pasta. Och attans vad de åt. Det smakade tydligen väldigt bra, så Ralle och jag var ju tvungna att testa och det var verkligen gott.
Många roliga meningsutbyten och kommentarer blev det, och jag lovar att jag är inte värd många ören om jag inte ser till att det finns saft till Hugo och gänget i morgon när de kommer och ska få köttbullar och potatismos ;)
Är det någon som vill slå vad med mig om att jag inte kommer att tappa en enda köttbulle?! Det är mycket höga odds på det kan jag säga. Jag kommer att drömma mardrömmar om att servera köttbullar till alla 120 ungar plus ledare...
De är ju faktiskt runda.
Köttbullarna alltså
Och jag är fipplig, sketafepplig, som en liten tjej sa idag om sig själv när hon vält ut två glas saft :D

Bild från Pibs hemsida

Och så fick jag mobilen lagad idag. Köpte ett nytt skal också.
Tycker faktiskt att den känna alldeles ny igen.
Tror att den stavar bättre nu oxå.
Hittade två par shorts till Thomas, och en balansplatta till mig.

Nu blir det nog en stund med Hajen, den första av filmerna.
Gillar den, även om den ju egentligen är gôrdålig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar