lördag 23 augusti 2014

Säsongen går igång

Nu har jag varit med min nya klubb Partille IBS nästan en månad, och jag måste säga att det känns väldigt bra. Känner mig mycket välkommen och bitarna börjar ramla på plats. Det märks dock väldigt tydligt att jag vilat drygt ett år, varken skalle eller kropp är med på banan ordentligt ännu.
Men det kommer..

Det är ett väldigt ungt lag jag har kommit till. Förutom två av killarna som är födda på 80-talet är alla födda -92 eller yngre, flera är 98-or, alltså bara 16 år. Om jag räknar bort de två äldsta så är medelåldern 18,8 år. Då har jag iofs med ett par lärlingar med också. (Räknar jag med "gubbarna" som är hela 30 och 31 blir medelåldern grymma 19,8 år xD )
Väldigt spännande, och ganska annorlunda mot vad jag har vant mig vid.
Goa killar är det iaf och jag ska nog få ordning på den här gruppen också, haha ;)
Spelmässigt är det mycket duktiga killar, men vi har inte fått ihop gruppen helt ännu.  Det är nästan ett helt nytt lag, och som sagt, medelåldern är låg.Tror att om en månad eller två så har vi ett väl sammansvetsat gäng som hittar varandra, snackar och litar på varandra. Bodda och Fritz, tränarna, är duktiga och kommer att fixa det bra. Med Johanna, sjukgymnasten, och mig blir vi nog ett bra team. Kemin funkar iaf, och det är nästan det viktigaste just nu.
Skitkul, som sagt!

Ralle och Peter 
Namn som säkert kommer att ploppa upp här då och då.. ;)
Foto: Ulf Andersson, Pibs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar