måndag 11 augusti 2014

En dag att glömma

Inte haft den bästa dagen idag precis..
Kunde inte sova i natt för jag hade sådan klåda i handflatorna. Trodde jag skulle bli knäpp, inget hjälpte. Hur det var så somnade jag framemot halv sex iaf..
Det kliade hela förmiddagen. Gick ut i bersån och åt frukost och läste en bok. Bestämde mig för att ta en promenad med Citrus som hade kommit ut. Reser mig, kliar ena handen, och sedan andra.
Fast det var ju det där med att ha koll om man har något i handen. Det har man inte.
Har mobilen i handen, släpper den och kliar.
Men hallå! Lisbeth, för f-n...
Jag släppte den rakt ner på de ruggliga plattorna.
Och det håller inte displayen för kan jag upplysa om.
1600:- kostar det att fixa. Får ringa If i morgon och se om drulleförsäkringen täcker..

Och klieriet ja..
Det var bara händerna ända tills ikväll när Linda och jag varit och handlat. I bilen började det klia på ryggen. Och sedan spred det sig.
Hur jag ser ut nu vill ni egentligen inte veta, men ni får det iaf.
Nässelutslag över hela armarna, händerna, ryggen, under armar, på bålen, ljumskarna, innanlåren, i öronen (de ser ut som blomkålsöron., nästan iaf) och under fötterna.
Varför har jag ingen aning om. Allergi tror jag inte på för det har blivit långsamt sämre över dygnet. Men så pratade jag med Thomas (han jobbar) och mamma. VI kom fram till att jag är ju inte så stark fysiskt just nu, möjligtvis har jag en infektion på gång för jag har börjat hosta lite ikväll. Det ihop med spänningen inför matchen igår och lite stress tror jag har utlöst det här.
Får väl ta det lite lugnt några dagar och sno några av Thomas anti-kli-tabletter.






Så här såg jag ut över hela kroppen vid niotiden. En timme senare var det ännu värre, men nu verkar det att ha stannat av iaf. Och just för stunden är klådan uthärdlig igen :)
Stackars Linda, jag skrämde halvt livet ur henne när jag skickade bilderna till henne och det var ju inte meningen. Det var ju bara för att visa varför det kliade.. ;)

Men ärligt talat: Den här dagen har varit en jäkla skitdag.
Den tänker jag förtränga.

Just det ja. Innebandymatchen förlorade vi.
Men jag kommer helt klart att trivas med det här härliga gänget!

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar