måndag 17 november 2014

Renoveringen fortsätter

Ja, alltså inte på huset. Här står det ganska still, vi har kommit så långt att det inte är några bråttom grejor kvar. Nu är det mer finputs, fixa källaren, spika några lister, kanske byta fönster..
Jaja, det är inte bråttom..

Nej, det handlar mer om renovering på mig själv. Diverse skador och sjukdomar har gjort att min vikt verkligen skenat iväg uppåt. Senaste året har inte varit något undantag, att ligga i sängen i flera månader gör ingen lättare precis. Och så lägger vi till godiset och den goda maten... Hm, inte bra!
Så nu när jag har nya, fina höftleder är det dags att ta itu med resten.

För drygt två månader sedan skrev jag in mig i Viktväktarnas Online-program och det går faktiskt riktigt bra. Trots att det där med träning inte funkar som det ska ännu har jag faktiskt gått ner dryga 5 kg! Är verkligen nöjd, en minskning med i snitt ca 0,6 kg i veckan är ju perfekt. Äter massor gör jag jag, och numera är det inte en massa sötningsmedel utan bara en försiktig användning av socker. Frukt och grönt kan man äta av i princip obegränsade mängder, bröd, pasta och potatis lite mindre.
Men det är ett sätt att gå ner i vikt som funkar för mig. Jag måste iofs mäta och väga allt, men jag måste inte försaka något jag tycker om. Tom skumtomtar och choklad är ok, bara man räknar PP :)
Jag är inte ensam i det, vi är två som kämpar tillsammans. Linda började lite tidigare än mig och hon fick mig att hoppa med på den här resan.
Tack sötis, jag behövde puffen!
Nu ser jag framemot nästa år vid den här tiden. Då ska jag nog kunna vara i betydligt bättre kondition, och jag ska kunna köpa de kläder jag tycker om, i den storlek jag vill ha.

Och för att fortsätta uppdateringen av skamfilad kärring så var vi idag och beställde nya glasögon. Behövde faktiskt bara justera styrkan lite när det gällde brytningsfelet, skönt.
Nästa onsdag hämtas de nya brillorna.

Och så till sist
En när, kär person har idag fått klart att det blir en ny fyrbent i familjen.
Det kommer att bli stora skillnader på valparna i familjen kan man väl tryggt påstå.
Typ hobbit möter Jack på bönstjälkens jätte eller så ;)
Spännande och roligt är det och blir det iaf!


Våra tre tjejer. De brukar inte ligga i en hög annars,
men nu var monsterhunden Kiara här och då håller man sig undan!
Denna Lejonkungens Dotter är i värsta slyngelåldern just nu,
och det gillas inte av tanterna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar