lördag 22 november 2014

Innebandy

Jodå, jag håller på med min innebandy även om fokus här har varit ett helt annat.
Det är ett jättehärligt gäng killar, som jag verkligen gillar nu när jag lärt känna dem lite mer. Ett gäng vinnarskallar, med gott humör, några mer griniga än andra, en del väldigt glömska, vi har förstås några som är väldigt noggranna med allt de gör och en drös pellejönsar.
Vi förlorade en del i början, vilket var surt men inte oväntat. Medelåldern på vårt lag är strax under 19 år om man tar bort de två, tre äldsta som alla är födda på 80-talet. Alltså väldigt unga de också! Men de är väldigt duktiga och välmeriterade och är en bra stomme för resten av killarna. De som är födda 92 och 93 är också ganska rutinerade vid det här laget, och är nästan åldermän.. ;)
Ni förstår att jag kan känna mig väldigt gammal mellan varven, skulle rent av kunna vara mormor (!!) till de yngsta som är födda -98...!

Men det är vansinnig roligt, skämten haglar och omtanken om halt och lytt kärring är stor. Nu har vi vunnit några matcher och spelat ett par oavgjorda och det känns väldigt skönt.
Nu har vi match på onsdag, sedan är det en hel månads uppehåll pga innebandy-VM som går här i Göteborg i december.

I morgon går Monas flyttlass! Så nu blir det snart sängen så jag pigg och glad kan dirigera resten av familjen så de jobbar ordentligt.. :D


Bild från internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar