söndag 4 januari 2015

Nåja

Det fick bli en portion Ris á la Malta till iaf.
Vi sitter och myser framför JVM i hockey, småkronorna spelar semifinal mot Ryssland. Och så skulle vi ha något gott till kaffet.  Thomas ville gärna att jag skulle göra den sista Maltan, så så fick det bli. Jag har massor av veckobonus kvar (Viktväktarpp) så jag kunde unna mig en portion ändå.

Det har varit ganska lugnt de sista dagarna.
Tillbringade några roliga timmar i ett sekretariat på Gothia Cup i innebandy i går kväll. Fick se några roliga matcher, och några som kanske var lite mindre roliga. Men det är kul med ungdomsturneringar, det händer alltid de mest oväntade saker.
Annars har det mest varit matlagning, småplock och vila. Är ganska trött, vet inte riktigt varför. Brukar ju inte ha speciellt ont av mörkret, men i år är det av någon anledning tungt. Kanske är jag inte så återställd som jag tror (vill!!) ändå.

I morgon ska jag försöka hjälpa Linda att få tag i läkaren. Igen. Hon har sedan början av november varit lovad ett läkarintyg så hon kan få förtur till en större lägenhet, men det har trots flera påstötningar inte blivit utskrivet ännu. Hon har redan missat en lägenhet, nu har det kommit ut en till som hon skulle ha chans att få - om hon bara får sitt läkarintyg..
Och eftersom det krävs att man ringer kl 7.30 på morgonen så fixar jag det - med lite extra tryck. för nu börjar jag blir jäkligt irriterad.

Linda och jag åkte och hälsade på Marianne igår, och blev väldigt väl ompussade av Mia, deras nya stora, lilla valp. Vi blev vansinnigt förälskade, hon är verkligen charmig. Och klumpig. Och bedårande söt!



Mia, vår nya kärlek
Bilder från Marianne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar