lördag 17 januari 2015

Yes! Ja! Såå skönt & feber

Så skönt det är just nu!
Bara en massa positiva besked och många spänningar, mycket oro och ängslan försvinner.
Det är nog därför jag ligger utslagen i soffan med feber, hosta och ont i halsen. Har känt mig krasslig i flera veckor men inget har brutit ut.
Förrän i efter matchen i fredags. Frossa, två gôrtjocka täcken, Panodil och 39,5 i feber. Bättre nu, men inte frisk. Tror att när alla spänningar försvinner ur kroppen, släpps infektionen fram. Och det är helt ok isf.
För:

Pappas operation gick bra, han gör helt makalösa framsteg och får kanske komma hem redan i nästa vecka. Vilket i sig är ett mindre mirakel. Du är en kämpe, Pappa och jag tackar för att jag fått ärva ditt fina läkekött.. ;)
(Tänker inte skriva något mer, Du som undrar får ringa mig - inte hem till dem!)


Anneli klarade 8 veckor minus en dag utan anfall, vilket är ett stor fall (!) framåt. Tyvärr ringde mamma idag på eftermiddagen och talade om att det är dags för ny sjukhusvistelse igen, det sprakade frisk i skallen på min stackars syster. Som iofs verkade vara på gott humör, hon garvade gott i bakgrunden..



Och så Linda. Långt om länge fick hon sitt läkarintyg för medicinsk förtur hos Familjebostäder. I fredags förra veckan lämnade vi in det, och redan på eftermiddagen ringde den trevliga och hjälpsamma handläggaren och meddelade att hon fått förturen beviljad. Linda fick dessutom reda på att hon skulle kunna få den tvåa som just nu låg ute i samma hus som hon bor i, en halvtrappa upp och med balkong! Trots att det sagt tidigare att hon skulle missa den.
Och det var inte nog med det. I onsdags var hon på visning. Lägenheten är ganska sliten, och det var lite svårt att se hur den är för det var grejor överallt. Men. Ett stort kök, där man med lite hjälp av Thomas uppfinningsrikedom och bovärdens nya vattenkran ska kunna stoppa in en diskmaskin, ett stort fint sovrum, ett vardagsrum med stort fönster åt väster, en rejäl balkong och - tadaaaa - en klädkammare!!
Dessutom: i torsdags fick hon reda på i förskott att hon får lägenheten. Det officiella brevet kommer i veckan, men hon ska få sin efterlängtade tvåa!! Vilken lycka, ni anar inte!


Så äntligen verkar det som livet går åt rätt håll för alla mina kära. Det är så himla skönt.

Dessutom:
Thomas har semester from i morgon och en månad framåt. Resan blev ju inställd, men vi har planer här hemma istället. Fixa en källardörr, fylla vår nya frys och så ;)
Det blir ju en del innebandy för undertecknad, och min Älskling lär nog kolla mycket hockey. Och handbolls-VM förstås
Gott är det! :D

Nu ska vi bara se till att Partille Wizards, mina innebandykillar, börjar vinna igen så blir det himla käckt.. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar