lördag 24 januari 2015

Det gick ju inte så bra

Det blev en ganska arbetsam dag! När jag gick upp såg jag att det hade snöat ganska ordentligt, bilen syntes nästan inte från fönstret. Någonstans mellan 5-10 cm hade ramlat ner. Det var bara att gå upp och börja förberedelserna inför dagens match.

Smart som jag alltid tror att jag är, gick jag ut och borstade fram bilen. Naturligtvis var det tung kramsnö, så det tog en stund. Insåg att det var lika bra att skotta trottoaren och gjorde det också. In och fixa matchkläder och matchprotokoll, duscha, hosta, vila och äta frukost.
Tittade ut genom fönstret en timme senare och insåg att det var bara att börja skotta och sopa bil igen. Så var det med den smartheten!
Under tiden som jag skottade andra gången, kom plogen - och så var det bara att börja om igen...
Behöver jag säga att benen skakade ganska ordentligt sedan?

Matchen gick inte så bra. Vet inte riktigt vad det är, killarna är jätteduktiga, men det går liksom inte att få ut det ordentligt. Peter gjorde en strålande match, det var synd att vi inte vann.

Nu sitter jag och hostar i soffan efter ytterligare två förluster, både Frölunda Indians och Svenska handbollslandslaget förlorade också.
Skit.

Men det är världsliga ting.
Solen går upp i morgon igen, och vi också.

Hoppas ni har en go helg! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar