torsdag 1 januari 2015

Gott Nytt År

Så har också nyår passerat.
Jag sitter lite småfrusen i soffan och lyssnar på regnet som slår mot rutorna, med hundarna runt omkring mig. Thomas jobbar, nu är det bara 13 dagar, 7 arbetsdagar kvar till han börjar en månads semester. Det blir skönt för honom, han svårt med mörkret och vintern. Därför brukar vi ta en månad i januari, han mår mycket bättre då. Planen var ju en vecka på Teneriffa för att umgås med pappa och Elisabeth, men nu blir det inte så. Vi får åka nästa vinter istället. I år blir det nog lite småplock med huset.
Storm med klass 2-varning på väg in, rena höstrusket! Snön och isen som kom i julas försvann igår, lite tråkigt men det blir ju lättare att gå iaf..

Igår var Linda och Anne här för nyårsmys. Det börjar bli lite tradition av det faktiskt. Något år har Daniel och Peter varit med, några gånger har Marianne varit här. Susanne, min svägerska, var med ett år också. Alla åren har en sak gemensamt, de har alltid varit väldigt trivsamma. Inget festande precis, men god mat, dryck och godis. Grevinnan och Betjänten får alla genomlida, för jag älskar det programmet - ingen Nyårsafton utan det!

Så.
Nu är det dax.
Nu är det slut med choklad, grädde, Ris a á Malta och annat för ett tag. From idag börjar räknande igen, och Viktväktarnas program ska följas ordentligt. Det har ju gått väldigt bra hittills, men de senaste veckorna har det fått bli lite hursomhelst. Har trots allt stått still, bara sista veckan visade på ett litet plus så nu hoppas jag att det ska funka lika bra igen. :)

Nyårslöften har aldrig varit min starka sida, så det är inget jag tänker börja med.
Men förhoppningar har man ju alltid inför ett nytt år.
Mina är ju ganska självklara för i år.
Det handlar naturligtvis om en djup önskan om att allt ska gå bra för en nära anhörig, att Linda ska få sin ack så nödvändiga, och efterlängtade, större lägenhet, att Anneli ska få slippa sina anfall, att resten av familjen ska få hålla sig frisk, att Daniel äntligen ska få sitt fasta jobb, att min egen rehab ska fortsätta lika bra..

Nu ska jag gå ut och kolla vad som blåste ner, det kraschade till ordentligt utanför dörren..!

Jag önskar er en god fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar