tisdag 19 januari 2016

Lite mer snö



Bilder från snöfallet inatt. Det kom ca 25 cm på ett par timmar, och det är ju ganska mycket för att vara i Göteborg.Thomas har tagit lite semester, så han fick ta över jobbet som snöskottare här hemma. Och det är ju jag ganska tacksam för, för det var ju inte pudersnö som ramlade ner precis.
Nu ligger han (och hundarna) och sover gott, minusgraderna faller och det är väldigt vackert, och tyst!- ute.
Det har ju naturligtvis varit kaos i Göteborg, vår stad är inte rustad för så mycket snö på en gång. Västtrafik har skrotat plogvagnen, bussar och spårvagnar är ju dessutom av låggolvtyp, så kommer det mer än 5 cm så funkar det inte så bra.. Också snöröjningen är underdimensionerad, men det är ju inte så ofta det ramlar ner så mycket på så kort tid, så det är ju inte så konstigt. All heder åt dessa hjältar som slitit i många timmar!

Bilderna är från strax före kl 6 i morse och någon timme framåt. Den lilla söta koltrasten undrade vad som var på gång, och följde mig som en skugga på knappt en meters håll. Jag gick in och hämtade lite extra fågelfrö i en burk, och nu håller hon herrans tukt och förmaning på resten av områdets fåglar. Ve den stackare som kommer för nära burken eller fågelbordet - den jagas bort utan prut.

Nu ska jag ta en funderare över om jag ska ut och handla eller strunta i det.. ;)

2 kommentarer:

  1. Det blev väldigt spännande att ta sig fram i Göteborgsområdet igår men det är ändå rätt mysigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag höll mig inne, men dagen efter skulle jag hitta en ny idrottshall i Torslanda. Det tog en halvtimme innan jag kom rätt, skyltarna var ju översnöade. . XD

      Radera