söndag 10 januari 2016

Haha

Wow!
Ingen träningsvärk! Nästan sant i alla fall..
Skottningen har fortsatt idag, två gånger fick det bli. Måste ju gå ut lite oftare, det blir för tungt annars. Men det är ju faktiskt nyttigt - mycket motion blir det :)
(Jag använder snösläden och puttar den framför mig, det funkar bra när det är pudersnö. Så jag överanstränger mig inte, jag lovar..!)
Nu hoppas jag att prognoserna som säger att det ska bli plusgrader och snöblandat regn inte stämmer, för det blir det inte roligt att köra bil senare. För de har ju också lovat ner mot minusgrader redan i morgon och sedan 15-17 minusgrader om ett par dagar. Blir inte kul att köra bil eller gå ut med hundarna då.

Det blev en snabbfika hos Linda idag, mysigt. Tyvärr ingen lång stund, för det fanns inga lediga parkeringar. Det får bli mer en annan dag :)
Sedan åkte jag hem och tittade på hockey med Thomas, innan han åkte till jobbet.
Och jag gick ut till min snösläde och skottade..

Andra dagen med nystarten med Viktväktarna.
Känns skönt att komma igång, även om godissuget är jobbigt.
Idag blev det:
Den vanliga frukosten, lättvaniljyoghurt, frysta blåbär, müsli och banan
Till lunch: Minikeso, yoghurtkvarg och lite havrepuffar
Och till middag grönsakssoppa med knäckemackor
Sallad av isbergssallad, gurka, röd paprika, riven morot, strimlad vitkål och apelsin
Till kvällsfika blev det en proteinpudding choklad som jag blandade finhackad banan och lite minikeso i. Jättegott, sötsuget försvann och mätt blev man också. Tack för tipset Linda! ♥

Nu ska denna trötta madam släpa sig till sängen.
Vilodag i morgon tror jag.
Thomas är ledig så han får ta över snöskyffeln.. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar