lördag 23 januari 2016

Töväder

Nu börjar temperaturen gå upp, lite tråkigt faktiskt.
I helgen ska det bli tö, och det kommer förmodligen att följas av regn och kanske upp till +8 C i nästa vecka. Bävar för halkan som kommer som ett brev på posten iom att det fryser underifrån. Och sedan slask, grått och sörja. Isch!
Nu har det varit fantastiskt vackert flera dagar, vindstilla så snön legat kvar på trädgrenarna, otroligt vackert. Det har varit neråt -18 C ett par nätter så det har varit riktigt krispigt. 
Skitkallt med andra ord.. ;)

Var och handlade på ICA MAXI på Grafiska vägen. De har väldigt bra glutenfritt sortiment, bla Valinge bröd, så Linda är jätteglad. Det är nog det godaste glutenfria bröd som finns, kanelbullarna är svårslagna. Jättegoda! Tunnbröd, hålkaka och tekakor är annat som dottern gärna plockar med sig hem. Även kolonialvaror finns det mycket av, flingor, pasta och annat av alla de sorter
Att det vanliga sortimentet också är bra, är ju förstås tacksamt.

När jag kom hem gjorde jag kålpudding. Det blir nog iaf  en 10-12 matlådor, ganska skönt.

I morgon tar jag en sväng till Frölunda. Ska titta till Daniels lägenhet, kanske fixa lite och handla lite så han slipper göra det när han kommer hem på tisdag, jetlaggad och trött. på onsdag början han jobba igen så en matlåda eller två ska jag nog ta med mig också. Inte kålpudding dock..
En bild Linda tog häromdagen hemma hos sig, otroligt vackert!

Äppleträdet ser lika vackert ut ännu! 
Otroligt att det inte blåst på flera dagar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar