söndag 24 januari 2016

Sista (?) snöbilden

Ni får förlåta mig,  men det kommer en bild till. Älskar snöträd och det händer ju nästan aldrig att vi får se träden klädda så här längre än en timme eller ett par.
Nu har det sett ut så här sedan i tisdags och det är sååå vackert.
I morse kom det någon cm till med snö,  men nu är det 0-gradigt,  och i veckan som kommer har det lovats många plusgrader och regn. Synd!

Idag pratade jag med Daniel en bra stund via Facebooktelefonen. Fantastiskt bra ljud och det kostar ingenting. Mysigt med en pratstund,  jag saknar honom så mycket
Men på tisdag kommer han hem,  och det var glada besked - Karin kommer hem redan om en månad! Härligt!

Åkte till Frölunda och fixade lite i Daniels lägenhet,  sedan tog jag med mig en vacker tulpanbukett och gick upp till Mona. Min underbara svärmor har det tungt. Hennes syster somnade in i går morse efter en tids sjukdom och i går kväll gick en av hennes väninnor bort.
Vi hade trots det en trevlig stund,  vi har alltid massor att prata om. Sedan kom Annika, min svägerska och man kan väl lugnt säga att det inte blev mindre prat då.. ;) En liten stund blev fyra timmar..
Sedan blev det bråttom,  hade lovat Linda att plocka med mig hennes hundar hem en stund. Hon var på bio med en väninna och jag skulle ändå hämta henne - för som vanligt krånglade färdtjänsten.
Nu ligger jag och testar mina färdigheter att blogga från mobilen, tycker det är lite jobbigare men det funkar nog..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar