lördag 22 oktober 2016

Härlig helg!

Vilken skön helg det här är.

Den började faktiskt redan igår morse, när jag fick lite omvårdnad hos Lina på Studio Shape. Frissan alltså. Två timmar som bara försvann, med mycket prat och en hel del skratt. Fin i håret blev jag också som bonus.
Sedan åkte jag till Hindås för att hämta Linda, som fixade sina naglar

Naglarna blev lika fina som vanligt!

Hämtade hennes hundar, och sedan handlade vi sushi till lunch. Att vi äter lunch vid 14-tiden är ju inte vanligt, det är ju lite i tidigaste laget.. ;)
Lite vila, lite fix och sedan styrde vi kosan till Varberg, där vi hämtade upp mamma. Åkte sedan vidare till John's Place, en jättemysig restaurang som ligger alldeles vid sandstranden i (vid?) Apelviken. Där mötte vi Anneli och Marianne för vi skulle äntligen fira Anneli's födelsedag som av olika anledningar blivit uppskjuten.
Det blev ett väldigt. väldigt trevligt besök. 
Fantastiskt mottagande och service, väldigt god mat som var vällagad och väl tilltagen. Det är inte sista gången vi äter där, helt klart!
Vi tillbringade några trevliga timmar där, och sedan åkte vi hemåt igen. Hundarna var ensamma så kvällen fick inte bli för lång. 
Jag tror vi alla var lika mätta och nöjda!

Idag var jag tvungen att gå upp väldigt tidigt, redan klockan 9 ringde klockan. Match hemma i Torshallen stod på schemat, och det är alltid en del plock innan. Jag är ju inte så snabb på morgonen så det gäller att starta i tid.. ;)
En lite onödigt spännande match slutade till sist med en riktigt skön vinst.

Vi väntar på matchstart
Bilden lånad av Sofie Karlsson

Nu sitter jag och myser i soffan med Thomas. Frölunda Indians vann sin match i hockeyn och vi tittar på en film med en hel drös fina skådespelare: Denzel Washington, Mark Wahlgren och några till.

Vi får se vad det blir i morgon. Kanske en stunds övningskörning med Linda om hon mår bättre, hon mår riktigt dåligt idag, min stackars tös. 
Nu blir det nog lite glass och kaffe iaf.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar