söndag 30 oktober 2016

81 & 25

Som vanligt är denna dag varje år, en dag med mixade känslor.

Min fina, goa pappa fyller 81 år idag!
Att han har klarat de senaste årens svåra sjukdom så fantastiskt är ett under. Nu mår han bra, är ute och cyklar, äter gott och dricker gott. Om allt går vägen åker han och Elisabeth till värmen i december, hoppas på det.

Men det är också den här dagen som ställde livet på ända, för mig, familjen och alla runt mig.
Idag för 25 år sedan blev jag påkörd av ett rattfyllo.
Läs HÄR om olyckan som förändrade vårt liv

Jag är oändligt tacksam för att det trots allt gick så bra. Volvo gjorde en utredning eftersom vi hade provstolar i bilen, och de trodde att minst en hade omkommit. Och det gjorde vi ju inte. Tänk om tankbilen inte kört så fort som den gjorde. Eller om det kommit någon mer bil i korsningen. Tillfälligheter avgör så mycket, och jag är så glad att de var på min sida den här kvällen!

Så var rädda om er.
Tänk på det att där med alkohol och starka mediciner i kombination med att vistas i trafiken med bil, moped eller vad det nu än är, är helt livsfarligt, både för dig och alla runt dig.


2 kommentarer:

  1. Det borde vara mycket hårdare straff för de som kör påverkade. Det är helt oförlåtligt att ge sig ut i trafiken när man är onykter. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det borde vara samma straff som mord, dråp eller försök till det. Man gör ju ett medvetet val när man sätter sig bakom ratten i det tillståndet. Kramen

      Radera