måndag 17 september 2007

En ganska...

..lugn dag har det varit idag. Dottern kom iväg till praktikplatsen, Sonen hade ledigt och stack iväg med kompisarna för att lana, Sambon jobbade. Tog några promenader med hundarna förståss (det blir inga långa när valpen är med), tvättade och klarade av några tfnsamtal. Sedan kunde jag faktiskt lägga mig på soffan med en deckare, så skönt!

Ungarna gick iväg till sin pappa i eftermiddags och ska vara där en vecka. Det blir väldigt tyst när de inte är här, har fortfarande svårt att vänja mig. Eller nja, vant mig har jag ju förståss gjort efter tio år, men jag tycker det är lite svårt att koppla av. Det har väl varit för mycket strul och osäkerhet genom åren för att man ska kunna känna sig säker på att de inte står utanför dörren efter ett par timmar igen.

I morgon ska jag ha syrrans jyckar här, fullt ös blir det då. Ska lämna Dippen till henne senast på onsdag, den lilla damen har börja löpa. Och vi ska inte ha fler valpar iår! ;)

Fick reda på av kanslisten på FIBK att jag får gå Blockettan, fastän jag inte kan vara med så mycket på fysutbildningen. Det var bra, Bulettan är lite onödig att gå, eftersom jag ju redan har gått liknande utbildningar på handbollen. Iofs var det ju längesedan, men jag har ju större nytta av utbildningar som avser ungdomsidrott...
Det känns kul med innebandyn nu. Tränarna är bra att jobba med, och vi börjar få koll på laget. Några slutar, men vi har fått in sex nya så summan blir nog konstant. skönt är också att SOnen uttryckligen sagt ifrån att han tycker det är helt ok att jag finns med i laget.

Nä, nu är det dags för sista prommisen med hundarna, sen hägrar sängen!

Slapp idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar