fredag 28 september 2007

Just nu..

..skulle jag vilja ha fler dagar i veckan. Tycker inte jag hinner med alls. Det händer nog för mycket, på för många håll, kanske. Men sånt är det ju ibland...

Igår var Sambon och jag på Scandinavium - årets första hemmamach för Frölunda Indians gick av stapeln. Vi har unnat oss seriebiljetter i år, så nu ska det bli mycket hockey! Skitkul, vi är ju inbitna hockeyfans båda två (även om älsklingen är det liiite mer, och liiite mer, eeeh, engagerad både tillröst och själ, om man säger så) Detta är något vi pratat om i flera år, men det är väldigt mycket pengar. Men eftersom vår ev semesterresa nog lär dröja längelängelänge, bestämde vi oss för detta istället. Så nu blir det Frölunda på längden, bredden och tvären - vi har ju Säsongskortet på tv också, hehehe.

Sonens innebandy går igång ordentligt oxå nu, matcherna börjar i helgen. Nu gäller det banne mig att använda finstygnen när man ska sy ihop kalendern med alla aktiviteter, han har tre träningar och en eller två matcher varje vecka. Som ska jämkas ihop med Sambons arbetstider, hundarna, Dotterns aktiviteter och resten... Men det är kul - faktiskt! ;)

Svägerskan kom hem igår efter några dagar på sjukhus. Har fått en sond som hon får all näring och vätska genom. Det verkar som hon hämtat sig lite, lite fysiskt, men psykiskt tar det hårt nu. Hon vet ju att det kommer att bli värre, och den vetskapen är tuff när man har det så svårt som hon har det nu. Svärmor stöttar henne, hon vill inte ha någon annan i närheten (förutom sin man och dotter förståss) med sin mamma kan hon slappna av lite. Jag försöker stötta upp Svärmor istället, det funkar bäst så. Vi börjar få vanan inne hon och jag.. :/

Min morbrors operation gick bra, meningen var att skulle få komma hem efter tio dagar. Men efter snart sex veckor ligger han fortfarande kvar på sjukhuset. Han fick nekros efter operationen, så nu åker han mellan Sahlgrenska och Östra två gånger varje dag för att behandlas i tryckkammare. Hoppas han tillfrisknar snart!

Men tankarna flyger åt många håll när det gäller alla sjukdomar familjen drabbats av de senaste två åren. Även om det är och har varit jobbigt, blir de flesta friska och åtminstone någorlunda återställda. Det är fantastiskt att det finns så mycket kunskap att man kan bota (helt eller delvis i a f) så många, svåra sjukdomar. Forskningen må vara dyrbar, men när man ser sina nära drabbas är man oerhört tacksam för dem som forsätter attt hitta bot, trots nederlag och stora kostnader.

Hm, blir visst lite melankolisk igen. Egentligen borde jag inte det, det går ju åt rätt håll. Är väl trött...

Stackars Sambon är nog mer än trött när han kommer hem om en stund. Han valde ju bort sovstunden mellan skiften igår för hockeyn, och idag på förmiddagen fick han inte sova eller efter nattskiftet. Snickarna gick loss för fullt just på väggarna mot vårt sovrum - jösses, jag trodde en stund att de skulle komma in genom väggen! Hundarna klarade det bra, konstigt nog, blev bara oroliga när jag gick in i duschen. Sedan sov de lugnt på soffan, trots bankande och underliga ben utanför fönstret.

Har försökt spara ner massor av foton och dokument på dvd idag - datorn kommer förmodligen att paja närsomhelst. Fläkten har lagt av, och när jag ringde den tekniska supporten, sa de att jag ska återkomma när jag gjort backup - innan dess ville de inte ens prata om ev service... Tetigt, jag trodde man skulle lämna in den med en gång..? Men jag får väl ringa på måndag igen. Inget kul, allt ska ju skötas via nätet idag, så man blir ju ganska handikappad när datorn kraschar. Men vi behöver iofs ändå formatera om den, det är en del konsigheter med vissa program som inte fungerar.

Nu är det iaf dags att stänga av burken för dagen, ska läsa en deckare istället :)

Datatrött idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar