onsdag 21 december 2011

Lite sen..

Nja, det där med julpynt blev det ju inte så mycket med. Däremot had vi en trevlig kväll hemma hos svåger Ronny och familj, när deras Emelie blev 18 år :) Som vanligt god mat, vi fick en gryta som liksom bara åkte ner av sig själv, och sedan en chokladmoussehistoria som var så god att jag kan känna smaken ännu.. ;)

Har handlat det mesta i matväg, tänkte försöka fixa det sista i morgon. Lite förvånad över att det är svårt att få tag i färska, tjocka revben. Det enda som har funnits senaste veckan är rimmade (!?), förkokta eller vacuumförpackade som dessutom varit frysta - urk.. Ska åka ut till köttaffären i Västra Frölunda i morgon bitti, hoppas han har.
Ska fylla på glöggförrådet och köpa de sista julklapparna, sedan blir hem och städa o pynta. Jajaja, det blir inte mycket städning, men dra av golven och damma är ett måste :)
Och så ska äntligen granen på plats. Kanske man kan få lite julkänsla då?

Sen funderar jag på vad jag ska ha till middag på fredag. Något hyfsat lätt och snabbt, eftersom jag ska hämta mamma och syrran på eftermiddagen, och Thomas åker till jobbet kl 18.00. Det blir inte mycket tid över.. Får se vad det blir :)

Nu ska jag faktiskt försöka krypa till kojs. Ska jag vara i Frölunda när affärerna öppnar kl 10 så.. Ja, ni som känner mig vet ju oddsen för det! ;)

Kramar i decembermörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar