onsdag 5 september 2012

När??

När ska politiker och tjänstemän som slarvar bort miljontals av skattebetalarnas pengar på projekt som blir miljoner, kanske tom miljarder dyrare än planerat, faktiskt tvingas ta ansvar för vad de gör?
Spårvagnar som måste byggas om nästan helt när de leveras, borde väl ändå inte fortsätta att beställas? Skojare som får ut miljontals kronor utan att leverera det de ska, eller fuskbygger - varför får de hela tiden nya beställningar trots att det finns massor av varningssignaler? Planer på en järnvägstunnel som verkar vara ett luftprojekt och som kommer att förstöra både för företag och vanliga människor. Varför tittar man inte på andra lösningar?
Samtidigt sparas det lika mycket i vård, hemtjänst och skola. Folk får inte den vård de har rätt till, ungarnas skola fungerar inte. Gamla människor sitter ensamma hemma, och får inte de mest grundläggande behov tillgodosedda..

Och när det visar sig att det gick helt åt skogen, så händer - ingenting..
Ingen tar på sig ansvaret
Ingen tvingas ta på sig ansvaret.
Ingen betalar räkningarna.
Ingen ser till att det inte händer igen.
Det är nog ganska ok att vara Ingen

För drar jag över mitt konto får jag betala dyra extrapengar i avgift.
Betalar jag inte skatten, momsen eller andra avgifter, får jag betala ännu mer i straffavgift.
Lurar jag staten, kommunen eller andra på pengar får jag kanske tom fängelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar