onsdag 26 september 2012

Spännande

Eller ja, spännande vette tusan, men intressant iaf..

Vi har just börjat jätteprojektet "Byta Tak På Huset" Min älskade gubbe hade ju tänkt göra det själv, men tackolov har jag fått honom på andra tankar. Det är ju ett högt hus vi bor i, nio meter till nock på högsta stället och att riva ner takpannor går väl an, men att få upp de nya..
Hursomhelst, när jag läste GP härommorgonen såg jag en länk till en sida som hjälper till med att begära in offerter från olika företag. Blev nyfiken, skrev lite och mer eller mindre av misstag skickade jag ett litet underlag. Ja herrejööses, redan morgonen efter fick jag första samtalet och det har blivit en antal sedan dess. För jag hittade en site till, som känns mer seriös och dessutom har Villaägarnas riksförbund köpt in sig.
Och på fem dagar har jag fått in 12 (!!!) intresserade företag, 3 har redan varit här, tre till kommer de närmaste dagarna, 2 offerter har vi fått (plus en som kom utan att de sett huset..??)
Redan nu har vi tackat nej till tre som inte känns speciellt seriösa och hittat vad vi tror den som får jobbet - om det håller sig inom gränsen för vad vi klarar ekonomiskt. För billigt blir det inte..

Och vi som tänkte göra det till våren. Men förmodligen blir det redan i höst, vilket egentligen känns väldigt skönt. Ytterligare ett jättekliv på vägen att få ett hus som vi kan bo i utan att jobba livet av oss. Och otroligt skönt att slippa oroa oss för ev läckor. För så mycket vet vi nu, att de som gjorde taket för min morbror för tio år sedan gjorde ett uselt jobb..

Så nu hoppas vi att det blir ett överkomligt pris..
Önska oss lycka till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar