söndag 16 september 2012

Vila och krasch

Veckan som gick har ägnats åt vila, städning, tvätt och annat som blivit eftersatt de senaste veckorna. Skulle ha berättat om Björnslaget, men fick inte till det - har varit ganska arg faktiskt. Men det tar vi en annan gång.
För största anledning till att jag inte uppdaterat är pga datorhaveri.. Min gamla (bara 3 år..) lade av helt, hårddisken slutade att fungera. Och efter som vi inte har haft någon större tur med HP-datorer så bestämde vi oss för att det får bli en ny. Av annat märke. Detta var den tredje som gått sönder, ingen har hållt mer än 3 år. Daniels har tagit alla rekord - hårddisk/processorbyten på mindre än ett år. Han fick en ny som har fungerat efter ett byte.. Kanske pga han inte använder den så mycket?
Det blev en Sony Vaio. Vi får se hur det funkar.
Ska försöka lösa ett problem jag har med att återställa filerna från Nortons säkerhetskopiering, det funkade inte igår. Lite bekymmersamt, faktiskt!

Så nu går jag in i installationernas och backupernas värld.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Jäkla datorer, håller med dig! Jag köpte precis också en ny, i samma märke som du! Och den verkar vara toppen! Vit och fin dessutom ;-)

    SvaraRadera
  2. Jo, den verkar grym! Linda har en och den har funkat väldigt bra. Min är mycket vackert silvrig.. ;D

    SvaraRadera