lördag 1 september 2012

Skön lördag

Hemma i soffan med en tallrik kalops, som blev ganska ok faktiskt. Framförallt när jag nu slängt i morötterna som jag glömde.. ;)

Haft en rolig träningsmatch som vi vann med 6-1. Med lite större fokus hade det blivit fler mål, men det är gott som det är. Tror det kommer att blir roligt i år, även om det kommer bli skittufft förstås.

Balkongrummet är klart! Thomas lade in en jättefin plastmatta från Tarkett igår, vi satte in möbler och fisslade lite. Gardiner ska upp, kläder in i klädkammaren och sedan ska jag STÄDA. Det ska bli skönt att få iordning huset igen :)
Det blev så bra! Thomas var ju minst sagt misstänksam mot det gröna, men det blev precis som jag tänkte mig. Nu tycker han tom att det blev det snyggaste rummet hittills. Men det beror på honom, han är grym på allt. Fattar inte hur han klarar det, men det beror väl på generna kanske. Ingemar, hans pappa, var jätteduktigt på allt han gjorde. De lät likadant när det inte funkar också - inte tryckbart... ;D
Saknar min fina svärfar så mycket, det är 6 år sedan han somnade in.

Freddan bor hos Linda nu när Citrus löper, och det går över förväntan. Han har ju inte velat åka någonstans sista året, utan har blivit väldigt nervös och skärrad. Förmodligen beror det på att han ser dåligt och hör ännu sämre. Men hos sin älskade lillmatte trivs han.
Han fick leksaker igår, och man trodde ju att de skulle hålla iaf i 10 minuter . han är ju ändå snart 13½ år. För dig som inte känner honom, så ska du veta att han kunde massakrera en tennisboll på 2minuter och ett hundkex för tandsten (som enligt säljaren i zooaffären inte hennes rottweiler knäckte) försvann på mindre än fem minuter.. Vi har inte kunnat ha leksaker till hundarna för han slaktar dem allihop, utan undantag ;)


Mycket stolt ägare av en pipleksak som faktiskt "levde" efter 15 min...


...för så här såg den första ut efter 5 minuter.. :)

 
Tack för tips och pushingen efter förra inlägget. Ibland tar man bara slut och då är det väldigt skönt att få lite draghjälp..
 
Nu ska jag köra Daniel och någon/några kompisar till en lagfest. Jag väljer att stanna hemma, de klarar sig nog bäst utan mig, även om de är så goa att de faktiskt bjuder in mig också - och låter som att de villha med mig ;)
Men jag tänker sitta hemma i soffan och mysa med älsklingen. Kanske greja lite, eller också gör jag det imorgon..
 
Ha en go kväll, kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar