onsdag 29 maj 2013

Dåligt med uppdateringar

Är inne i en period när tiden och orken inte räcker till för att skriva här. Och det är ju synd, för det är väl egentligen just nu som behovet är störst - mycket händer runt omkring mig, och det är svårt att hålla isär tankar och funderingar.

Fokuset ligger ju på Linda och Anneli som kämpar på så mycket de kan.
Imorgon ska vi tillbringa många timmar på Sahlgrenska, Linda ska göra en undersökning av hela mag/tarmsystemet genom att svälja en liten kamera. Just nu fastar hon, och har druckit någon typ av medel som ska rensa hela systemet. För andra dagen i rad.. Haha, nej så tuffa är de inte att man måste fasta i två dygn - min älskade dotter upptäckte i natt att det inte var idag, tisdag hon skulle undersökas utan i morgon onsdag. Så hon käkade middag kl halv två inatt, och nu fastar hon igen ;)

Anneli (som förresten säger att det är ok att jag skriver hennes namn här) ligger fortfarnade inne på Varbergs Sjukhus. Det sprakar friskt i huvudet och läkarna gnuggar sina geniknölar för att komma på hur de ska få ner anfallen. För hon har ett utdraget anfall som pågår hela tiden, med kortare avbrott. Tack och lov håller sig kramperna borta nästan hela tiden, och peppar peppar så håller sig Grand Mal borta. Jag var hos henne en stund igår, och åker ner en sväng på fredag igen. Om hon mår skapligt ska hon få ett par timmars permission så hon kan betala räkningar och framförallt få träffa sin älskade Älva en stund.
 

 
Anneli''s ögonsten!  Älva är en busig, smart och mycket påhittig storpudel
Denna unga dam har fått vår mamma att "Älva-säkra" sitt hem eftersom
busfröt hittar på nya rackartyg hela tiden :D
 


Innebandyn tar helt plötsligt en massa energi från mig. Tyvärr inte positiv. Klubben har inte sköts speciellt bra de senaste åren och resultatet har kommit nu. I förra veckan tog två av styrelsemedlemmarna (!!) med sig sitt pojklag och gick till en konkurrerande klubb. Det kommer troligen att vara droppen om får bägaren att rinna över. Ska ha ett möte med mina båda seniorlag men det är frågan om vi kan få ihop ekonomin så vi kan fortsätta. Har ett par varianter, men det gäller att jag kan få med killarna på det. Vi får se. Att inte ha någon ungdomsverksamhet håller inte i längden om man vill ha en livskraftig klubb. Det förstod inte den gamla styrelsen, åtminstone gav de inte ungdomslagen förutsättningar att lyckas...
Mitt problem är också att jag nog inte kommer att varken orka eller ha möjlighet att dra det tunga lass som behövs för att få det att funka. Min värk blir ju inte bättre precis, och det tar på krafterna en del. Nu ska jag ju till ortopeden om tre veckor, sedan får vi se när operatioerna blir. Men det gör ju att jag kommer inte att kunna lägga mycket tid på innebandyn.
Och någon annan finns det inte, inte nu iaf..
Vi får se hur det går

Nu ska denna trötta kärring plocka ihop och masa sig i säng

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar