fredag 24 maj 2013

Livet

Satt idag och tyckte att livet är ganska tungt och jobbigt just nu. Trött som en jagvetintevad efter att sovit dåligt ganska länge - somnade vid åtta i morse och vaknade strax före elva när mamma ringde.
Var hos syrran A igår igen, hon var dålig. Nu blev hon bättre under kvällen och hon ville verkligen jobba idag, så så blev det. Men när hon kom hem i förmiddags fick mamma ringa ambulansen, och nu är min fina syster tillbaka på sjukhuset igen.. :/
Med Lindas hälsoproblem och egen värk blir det lite mycket, och jag tyckte allt lite synd om mig själv.

Så ringde syrran M. Och hon hade ett väldigt tråkigt besked att lämna. En av våra valpköpare, L, avled häromdagen efter en tids sjukdom. Och då blev det som det står i versen:
Ibland hejdar sig tiden ett slag.


I kväll skickar jag alla mina varmaste tankar till M och husses ögonsten Ludde
Vila i frid, L
Du var en väldigt rolig, varm man som vi tyckte mycket om
Kommer alltid att minnas de glada skratten och dina ihärdiga
försök att antingen få ta hand om Fred, eller få oss ta valpar efter honom
Vi kommer att sakna Dig

 
Ludde en trevlig sommardag 2008
när vi träffades på en valpträff i Änggårdsbergen
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar