onsdag 22 maj 2013

Roliga brev

Igår kom det två brev som jag slet upp snabbare än blixten.

Brev nr 1 kom från Trafikkontoret. Efter att ha läst det tre gånger fattade jag äntligen att parkeringstillståndet är beviljat! Det tillstånd som min förra läkare vägrade hjälpa mig med för att hon inte trodde jag skulle få - hon ansåg att jag behövde det, men hon menade att det var ingen idé att söka för de delar inte ut några om man inte sitter i rullstol så därför var det meningslöst...
HA! Jag fick det iaf, och det kommer göra mitt liv så mycket lättare!

Brev nr 2 kom från Ortopeden på Mölndals Sjukhus - jag har fått tid för läkarebesök redan den 17 juni! Härligt, då blir det kanske operation redan till hösten.

För övrigt har det varit en lugn dag. Skjutsade Linda till en anställningsintervju, därifrån åkte vi till Frölunda Torg för att fixa foto till mitt p-tillstånd och sedan blev det en fika hos syrran M. Kvällen har jag tillbringat med jättepappershögen allan, sorterat, slängt och arkiverat ;)

Och nu dyker jag ner i en av mina böcker jag köpte häromdagen, med ett litet glas vin inom bekvämt räckhåll.

Livet är allt bra skönt ibland :)


2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren hos mej :-)

    Grattis! Du har lyckats med något som är svårt, men absolut inte omöjligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack så mycket - Försöker man inte funkar det ju aboslut inte ;)

      Radera