måndag 20 maj 2013

Trögt


 


Har hamnat i bloggtorka i kombination med en rälig trötthet. Men det har inte varit händelselöst, så här kommer en liten uppdatering..

Senaste veckan har det varit riktig sommarvärme ett par dagar. Passade förstås på att knô i affärer för att riktigt känna hur mycket jag inte gilla att shoppa. Men Linda hittade en hel del fint och jag kom hem med ett par sommarbyxor och en fin överdel.

 
Syrran A kom hem från sjukhuset efter över en veckas vistelse där. Den här gången har de iaf verkligen satt igång en utredning, som redan gett en del svar. Medicinen har ökats radikalt, så vi kan väl hoppas att det hjälper. Som vanligt skriver jag inte mer här, undrar ni över något kontakt mig privat.

Syrran M har sålt sin lägenhet! Hon fick dessutom betydligt bättre betalt än vad som var väntat, helt underbart! Hennes husköp var verkligen meningen att bli av, det är så roligt :)
Första juli blir det flytt om allt går som det ska!

Linda har åkt på förkylningen som vi andra haft, fast hon får den värre. Vi har lite funderingar om vad hennes sjuka kan vara,nu hoppas vi på att läkaren på hennes nya vårdcentral kan ta prover. Mer om detta när vi vet mer. Hon har iaf fått tid till kameragastroskopi om ett par veckor.
Hon har mycket fint besök för tillfället, Dippen löper och har fått flytta hem till henne ett tag. Till allas våran lättnad! För stackars Freddan har alla känslor kvar, även om han är en mycket gammal farbror, och har nog vankat ett helt maraton de senaste två dagarna.
För han vet att det är något väldigt trevligt med lukten, fast han verkar ha glömt vad det var.
Bara att det är något viktigt. Och väldigt nödvändigt.

 Igår tog Linda och jag en myskväll med grillad kyckling och sallad. Thomas jobbade och Daniel spelade sina spel. Melodifestivalen genomleds av mig och avnjöts av Linda - men jag får väl erkänna att det fanns en och annan låt som var riktigt bra..  Islands bidrag var bäst, både öra och öga njöt, jag gillar Robins fantastiska röst och så var det väl någon mer. Danmarks vinnarlåt var bra, men jag var väl inte helt övertygad. Petra Mede övertygade däremot helt och fullt, hon var grym som programledare!

Idag har vi sett Tre Kronor ta VM-guld :D
Så bra gjort, och så kul att de fixade det på hemmaplan!


 
VM-hjältarna Loui, Joel och Fredrik :)
Fotot från Fredrik Pettersson's twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar