torsdag 23 juli 2015

Fjäderbrott

Och sommaren puttrar på, en hel del regn, mycket blåst och inte överdrivet varmt precis. Men det är inte slut på juli ännu och augusti brukar ju ofta vara väldigt härlig. Och september också..
Så ta det lugnt, go vänner, värmen kommer säkert.

Vad händer annars?
Thomas har byggt en odlingslåda som väl egentligen skulle bli så där lagom stor. Tänkte plantera rabarber och några vinbärsbuskar där. Jag kan nog förmodligen plantera flera buskar och blommor och rabarber och en och annan grönsak i den. Den blev nämligen ganska stor. Thomas-stor.
Han ska få bygga fler sedan. Fast mindre och det får vänta lite. För det lär blir ett antal vändor med bilen innan vi fyllt den första med planteringsjord. Tre kanske. Eller fyra..

Men innan jag lastar bilen måste jag måste åka till Varberg och äta middag, sova över hos finaste mamman och mysa först, för Gamla Bettan har fått ett brott på en fjäder. Då kan man inte lasta med mer än undertecknad för sedan går hon sas på knäna. Ett besök på världens bästa bilverkstad får det bli - igen. Stackars mamma, för det blir alltid övernattning hos henne när bilen måste lagas.. ;)

Bildresultat för ärlebo bil
Den här bilverkstaden besöker jag då och då med Gamla Bettan,
Ärlebo Bil i Varberg


På söndag kommer Daniel hem på middag. Han säger att han trivs väldigt bra med livet nu, med jobb, träning och annat. Det är skönt för det var tufft i höstas med en bedrövlig arbetsgivare. Förhoppningsvis mår Linda bättre så hon kan komma med också. Hon har det tyngre än vanligt, flytten har slitit hårt på min kämpande dotter. Nu är det pacing (vila, vila, vila, lyssna på kroppen) som gäller.
Det ska bli mysigt, älskar när de kommer hem och hälsar på en stund!

Framigenom ska vi (Thomas får nog göra det mesta) lägga om plattgångarna, jag har beställt stenmjöl som kommer i slutet av nästa vecka. Ogräs ska bort, plattorna göras rena och sedan på plats igen. Det blir nog fint, de gamla Mala-plattorna håller faktiskt ganska bra ännu. Varför vi behåller stenplattor som är sisådär 65 år gamla, omodernt singlade och tegelröda? Jo, min morfar och mormor köpte dem av min farfar och farmor som hade cementgjuteri i Mala, utanför Hässlehom. Det gör ju att det är lite roligt att behålla dem, och de flesta är som sagt helt ok. Vi har faktiskt några fina i reserv som vi kan använda om några behöver slängas.

Nej, nu ska jag faktiskt sätta på en serie av något slag, och bara slappa i soffan. Thomas jobbar, så idag kan jag välja helt själv ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar