måndag 27 juli 2015

Middagsträff

En skön dag är slut, och sängen väntar.

Linda och Daniel kom hit på middag igår, och Daniel hade sin flickvän Karin med sig. En väldigt rar tjej, många skratt blev det! Som vanligt ingen gourmémat, köttfärslimpa med potatis och sås, men det slank ner utan problem med glass till efterrätt.

Mat, ja. Som ni vet gillar jag inte inte att laga mat, men det är är ju ett nödvändigt ont. Är inte speciellt bra på matlagning, har ingen fantasi och är ganska feg när det gäller nya rätter. Dessutom är min familj ganska bestämda över vad de vill ha. Och med gluten- och laktosintolerans blir det ju lite speciellt. För det mesta är det ganska enkelt att byta ut matvaror, men det blir lite annorlunda smak och konsistens på en del. Men grytor och husmanskost klarar jag hyfsat av iaf. Lagar ofta storkok så jag kan fixa matlådor till Thomas och  så jag inte behöver stressa om jag ska iväg någonstans. Himla käckt, faktiskt!  :)
Det har blivit lite tomt, men nu har jag börjat fylla frysen igen. Nio matlådor med gulasch, sex med spansk kycklinggryta, och fem lådor currykyckling har det blivit denna vecka. Tror jag ska göra en omgång köttfärssås, chili con carne och kanske lasagne så behöver jag inte tänka på det på ett tag. Det ska bli fint väder om en vecka (jodå, det är jag säker på, nu kommer augustivädret! ) och då har jag ingen lust att tänka matlådor. Lite lat kan man ju få vara ibland.. ;)

Och.
Jo, jag ska börja ta lite bilder och så. Linda säger att jag är för dålig med det.
Och det är jag ju.
Fast en annan dag.
För jag glömde det visst det idag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar