onsdag 1 juli 2015

Kvällsfunderingar

Tankarna går lite hit och dit.

Blev väldigt glad för jag ska på ett litet kalas på torsdag, Bästa Väninnan fyller år och vi ska dricka lite vin tillsammans med en annan go väninna. Nr tre är ute på havet och får inte vara med ;)
Thomas har lovat att köra dit mig, och sedan hämta upp kronvraket så det blir ju alldeles utmärkt.
Vidare information kommer på fredag.
Eller inte.

Sedan blev jag väldigt ledsen. En annan av mina finaste väninnor berättade att hon är sjuk i bröstcancer. Ännu vet hon inte om operationen hon gjort räcker, eller om det måste till strålning och kemo. Hon är en alldeles fantastisk person, med ett enormt engagemang för mycket och många, och hon är stark. Det ska går bra det här.
Så är det bara.

Sedan blev jag lite glad.
För det där fantastiska U21-landslaget i fotboll tog EM-guld ikväll.
Alldeles otroligt osannolikt, men ändå inte.

Idrott är något av det bästa som finns. (Även om fotboll egentligen inte är min favoritsport.)
Många av mina roligaste stunder har varit som aktiv ledare i handboll och innebandy och som funktionär i speedway. Men också som supporter både som publik och framför tv'n.
Har fått så många goa vänner och bekanta
Lärt mig så mycket.
Men framförallt.
Jag har fått Anne, Marie, Maria, Anette och Annika. Mina finaste vänner.
Och många, många fler.
Inte dumt alls, faktiskt!

I morgon är det Kvantumbesök med stora kassar som gäller, och sedan ska jag hämta småttingarna. Älskad Dotter ska nämligen på Liseberg och spela på chokladhjul med bästa kompisen.
Och då får hennes hundar komma hit och busa i trädgården, käka maskar och rulla sig i en massa mysigt - utan mattes fyande.
Och jag tänker inte bada dem sedan.. ;)

Denna söta vingmutter har nu växt i sina öron (nästan iaf)
och fyller ett år om prick en vecka.
Hon och Melvin ska får rulla sig i trädgården huuur mycket de vill i morgon.
För hennes matte är på Liseberg och kan inte göra något åt det.
Mohahaha ;)
Och denna rabarberälskande flicka (hon fick bara pyttelite!)
är 9 månader nu och tog sitt första CK på en stor utställning i helgen. 
Hennes matte var ju förstås alldeles väldigt stolt.
Med all rätt, för det är en mycket vacker Mia.
Grattis syrran!
Och det var inte meningen att Kiara skulle se ut som ett Mia-ätande monster.
Men med facit i hand är det ju bara lite rättvist att hon får vara störst.
För egentligen når hon ju bara upp till Mias bringa om hon står på bakbenen..  :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar