måndag 27 juli 2015

Ny klubb, "gammal" kompis

Då så.
Har grunnat länge och väl om hur jag skulle göra, sluta eller gå vidare. Förstod tidigt att den nya tränarduon i Pibs inte var så intresserad av att ha mig med, och så är det ju. Man funkar på olika sätt och inte alltid så bra. Kommer att sakna killarna (och tjejerna) förstås, men så här idrotten både på gott och ont. Ett tag kände jag mest att det nog är dax att sluta helt med innebandyn, hade inte mycket kvar att ge. Men samtidigt vet jag ju att jag skulle bli väldigt rastlös om jag inte har något att göra, och Thomas vill inte ha mig hemma hela tiden. Har varit väldigt vankelmodig, men familjen och de närmaste vännerna har varit ganska klara över vad jag skulle välja. De känner mig nog bättre än vad jag gör själv ;)
Bildresultat för ik zenith
Så nu är det klart vad min sysselsättning blir till hösten. Eller ja, redan om två veckor faktiskt.
Ikväll gjorde jag klart med  IK Zenith  och tränare är Jens Larsson och Johan Fredberg. Jens "jobbade" jag ju med i flera år när jag var i Frölunda och vi hade fruktansvärt roligt. Jag kommer att fungera som lagledare, en roll som jag trivs med och har saknat. Jens vet hur jag funkar, jag vet hur han vill ha det och Johan är en duktig, go kille som ska bli kul att lära känna.
IK Zenith är en klubb som huserar i Torslanda. Det är en mycket stor, välskött klubb som också har en stor fotbollssektion. Mitt nya lag kommer att spela i div 2 efter en sejour i div 1 förra säsongen. Målet blir ju att ta sig tillbaka och det ska bli jätteroligt att få vara med på den resan.

Foto: Mattias Säll
Vad är oddsen för att det ska finnas två med det namnet i samma klubb?
Olika stavning, inte släkt men ändå :D

Det känns riktigt, riktigt bra ikväll

Thomas firar med att titta på två gamla frölundamatcher från slutspelet i våras xD 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar