måndag 6 juli 2015

Värmebölja

Så verkar det som värmeböljan släpper för den här gången.
Några dagar med temperaturer runt 26-30 grader har vi haft senaste veckan. Välkommet, men det är attans så svårt att vänja sig. Ikväll har det börjat regna, så nu blir det nog lite skönare inatt. Har lite svårt att sova när det är så varmt, och det verkar som vi är flera med det problemet.
Men skönt har det varit och äntligen har vi grillat, käkat frukost i bersån och hängt tvätt ute. :)

Idag fyller Lindas lilla Kiara ett år. Så fort tiden går! Och vilket litet troll hon är.. Hon har nog inte fattat riktigt att hon är en chihuahua utan hon tror att hon är en cairnterrier. Dragkampar med oss och busar väldigt med Citrus som ju är nästan 5 gånger så tung.
Igår skrämde hon oss ordentligt. När Linda vaknade, låg Kiara på hallmattan och kunde inte stå. Benen vek sig och hon kunde inte ens sitta. Linda ringde mig och så åkte vi direkt ut till Blå Stjärnan. Det var mycket lång väntetid pga många akutfall, så vi fick i Kiara vatten med en spruta. Efter dryga tre timmar hade hon piggnat till såpass att vi bedömde tillsammans med triagesköterskan att med vätskeersättning och skon/blötmat kunde vi åka hem utan veterinärbesök. Det kändes inte som att det var någon idé att sitta kvar i kanske tre timmar till. Förmodligen har lillskruttan haft maginfluensa, hon har varit dålig i magen ett par dagar, och värmen blev för mycket.
Idag är hon som vanligt igen, jag blev överfallen av en tokig vildbasare när jag kom :D

Och nu är det klart att jag är laglös. Pratade med den nye tränaren (han var ass förut) för mitt gamla lag och han och hans assisterande anser inte att de behöver en lagledare. Tråkigt, men inte på något sätt oväntat. Eftersom ingen hört av sig mer än förfrågan om fika, så visste jag nästan att jag inte passade in i deras lagbygge.
Men även om jag är laglös så är jag varken modlös eller rådlös. Nu blir det en fortsatt skön vila, och så får man se vad sensommaren för med sig. Jag har intresserade klubbar med mycket bra ledare (spelarna är alltid lika goa) som hört av sig och jag får nog svårt att välja vilken jag ska gå till.
Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar