fredag 25 december 2015

Mätt och belåten

Det blev en väldigt fin julafton!

Dagen började med att Daniel ringde och önskade God Jul vid halv tio-tiden. Killarna hade precis kommit från stranden, de hade börjat bränna sig lite så de valde att gå hem tidigt. De skulle gå på någon fin restaurang och äta, skulle nog skippa julmaten.
Pappa och Elisabeth skickade fina bilder på balkonghäng, med sill, snaps och kvällsmys. Lite avundsjuk blir man ju när det blåser storm och regnar på tvären här!

Sedan tog matlagning och pysslande vid. Till min stora förvåning kom Thomas ner redan vid ett, han hade bestämt sig för att åka och hämta mamma och Anneli. Det var ju väldigt skönt!
Så min dag blev inte alls den lite stressiga dag jag förväntat.


Vi har ätit en hel del. Mammas sillsallad, brunkål och rödkål är ju så himla gott. Lindas saffransbullar tyckte till och med mamma om, hon gillar egentligen inte saffran.. ;) Thomas skinka förstås, Jansson, köttbullar, korvsnuttar, revben och Ris a la Malta. Jag glömde att äta av laxen men det kan jag ju göra i morgon.
För det blev som vanligt en hel del kvar. Det där med att laga lagom mängd är inget jag är bra på, som bekant! Men jag skyller på Daniel som inte var här och åt för tre.. :D

En väldigt, väldigt trevlig eftermiddag och kväll har vi haft!
Fler hundar än människor, storleken skiftar kan man ju säga: Mia Bullmastiff 45-47 kg, Kiara Chihuahua 2 kg..  Älva Storpudel, Melvin Finmix och så tjejligan Ditte, Citrus och Kola som är cairnterriers. Alla höll sig i skinnet vilket faktiskt är ganska grymt med tanke på det egentligen är ganska kaxiga raser vi har - iaf tre av dem.
Nu blir det vila!

God fortsättning! ♥

Detta skrev jag igår - och glömde att posta det. 
Två (eller tre?) glas glögg räckte visst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar