onsdag 23 oktober 2019

Höst

För ett par dagar sedan fanns det löv på träden, men nu ramlar de av fort. Det börjar bli mörkt, och på söndag är det vintertid igen.

Linda firade en vecka utan att få all mat i retur igår genom att äta lite köttfärslimpa med potatismos & brun sås som jag fixade i går. Av reaktionerna att döma, smakade det gott...
Så skönt! Nu får hon fortsätta med den ändrade medicineringen så hoppas vi att det funkar.
Idag på morgonen har hon varit på ultraljud av lever och buk, i morgon är reumatologen och nästa vecka gastroskopi.
Det är mycket att åka på när man i sjuk, ingen semester precis.
Ansökan för en ny vända sjukersättning är inlämnad, och ansökan om handikappstillstånd för bilen. Nu är det bar att fortsätta vänta, så får vi se.

Daniel & Karin pluggar, jobbar och har fullt upp som vanligt. De har det bra, och trivs - det är så skönt att veta. Nästa rum att renoveras får vänta ett tag, det tycker jag är klokt. De har en liten vana att ta på sig för mycket, de där två.

Nu ska jag packa ihop den här mackapären och åka till Tara, min goa tortyrmästare till tandhygienist. Världens vackraste, duktigaste och roligaste - men det är inte behagligt. Men hon håller min trilskande mun i fint skick, så det får ok. Lite jobbigare idag, eftersom jag fortfarande har hosta och är svullen i halsen - jag är "lättklökig" så vi får se hur det går. Får väl boka en ny tid om det inte funkar.
Måste komma ihåg att få antibiotika också, det måste jag ha när hon tar tandstenen så det inte kommer bakterier via blodet till höftproteserna.


Utsikten från trappan för tre dagar sedan...


..och idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar