tisdag 8 oktober 2019

Tuff vecka på annat sätt än tanken var

Att den här veckan skulle bli tuff, det visste jag ju sedan länge - men det handlade om innebandy 6 av 8 dagar och en resa till Ullared.
Men så blev Linda sämre, och fokuset hamnade ju självklart där. Nu är hon tack och lov förhoppningsvis något bättre, tack vare lite ändrad medicinering som nog kan hjälpa hennes stackars mage.
Och så blir jag förkyld. Ordentligt, och som vanligt sätter det sig i luftvägarna med hosta, ont i halsen och astma.
Skitans. Skräp. Också.
Men det vänder nog snabbt, är bara lite tjurig. Trodde ju att jag hade klarat mig från lagets sjukor, jag är nästan den ende som inte däckat sedan i augusti.

Nu får vi se hur resten av veckan blir.
Match i morgon, provtagning igen för Linda på torsdag.
Kanske blir det Ullared iaf, iaf om jag får tro min envisa dotter.
Och så ny match på lördag.

Vi får väl se hur det blir.

1 kommentar: