torsdag 17 oktober 2019

Det vänder

Veckan har varit intensiv med många telefonsamtal med läkare och sköterskor.
Nu har Linda dubblat dosen Omeprazol, äter Novalucid och Samarin, och så bara skonkost.
Tex risgrynsgröt, välling, yoghurt, smörgås i mycket små portioner.
Ta i trä, men så här långt går det hyfsat, hon har fått behålla maten i snart två dygn.
Hoppas det fortsätter så. Illamåendet är fortfarande svårt, men kanske släpper det snart också.
Lite iaf.

Igår körde jag hem Kiar och Melvin, till både deras och Lindas glädje. Lite min också, för hon löper, och är den mest odrägligt flörtiga hund man kan tänka sig i tre veckor - sedan förvandlas hon till bitcharnas bitch.. 😂
Ve den stackare (Maya framförallt) som kommer för nära! Men det är några veckor kvar - än så länge är hon som ett rompedrag på framförallt Maya. Uppvaknandet kommer att blir hårt för min stackar valp.. 😄

Thomas har tråkigt nog drabbats av min hosta - som jag fortfarande inte är av med.
Vette sjutton vad vi fått för skit, det är ok en halv dag och sedan brakar det loss igen. Hoppas det släpper snart - och vi (jag!!) inte smittat Linda..

Vi fick ju förstås ställa in vår länge planerade Ullaredsutflykt, det får bli om en vecka eller två istället. Inte bara för Lindas sjukdom, men att hosta sig fram på Ullared är ju ingen hit. Men som sagt, det finns kkvar..
Så ikväll åker jag på träning igen, har inte varit där sedan matchen i lördags.
Det ska bli skönt med lite avkoppling.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att höra! Hoppas nu att ni alla blir bra snart KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi! Linda har fått behålla skonkosten i snart tre dygn, och Thomas & jag har delat en flaska Coccilana..😄❤

      Radera