onsdag 26 januari 2022

Det knallar på

Det blev inställd match mot Lund, ytterligare positiva test kom in. Men nu börja laget friskna till, och händer inget oförutsett åker vi till Landskrona tidigt på lördag morgon. 
Sedan sist har det hänt att tränaren har fått sluta, av flera anledningar. Jättetråkigt, han är en underbar person som jag har kommit att tycka mycket om. Men funkar det inte med laget, måste det till förändringar. Sådan är idrotten, det är den tråkiga biten.
Nu har två mycket duktiga unga killar tagit över, och det ska säkert funka bra. De kliver in med stor energi, mycket vilja, laget känner dem mycket bra och är positiva.
Så jag gnetar på, har en väldigt bra ledargrupp runt laget som har kamperat ihop i flera år. Vi trivs bra ihop, går åt samma håll och har samma tankar  i mångt och mycket.

Svärmor har nu flyttat in på sitt nya boende.
Hon tycker det är ganska ok, men det finns ju alltid saker som inte passar för stunden. Pratade med henne i 45 minuter idag, och det är alltid spännande att lyssna på henne - att konversera är väl inte riktigt det vi gör kanske. Hon pratar, jag försöker svara efter bästa förmåga. 😍
Men det är skönt att hon hamnat där hon är, hon ser fram emot våren och kaffeutflykterna till småbåtshamnen som är närmsta granne.

Ellas veterinär ringde för att stämma av. Hon tror att Ella kanske kan komma ner i stressnivå om en månad ungefär, så pass lång tid tar det för den nya medicinen att fungera fullt ut. Räcker det inte ska vi ev få en medicin till, som kan dämpa stressen och överkänsligheten något. Jag hoppas vi slipper!

I morgon åker Linda och jag till Varberg, för att serva vår bil, och hon ska få en uppdatering gjord på sin bil, som hon fått en kallelse till. Vi tar förstås med fika och promenerar hem till Mamma en liten stund. Förhoppningsvis blir vädret nådigt, det ska bli storm, men jag hoppas vi slipper regn iaf ..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar