söndag 16 januari 2022

Rivstart

Det nya året börjar med en skaplig rivstart.
Besked om nytt boende för svärmor var väldigt skönt att få, och det är dessutom på en väldigt vacker plats. Får se när flytten går, men den blir snart.
Vår fina E har gjort sin operation, och jag är så väldigt glad, för det blev ett lyckat resultat. Nu ska hon nog få må bättre. 

Vi har börjat med Ellas nya medicin, och förhoppningen är att hon kanske ska komma ner i stressnivå. Det har varit en jobbig dryg månad, den första medicinen förstärkte hennes överkänslighet för ljud och intryck, hon skäller ännu mer, och bakdelen hänger inte med. Förhoppningsvis ska det så småningom bli bättre, annars måste hon ha en kompletterande medicin.

I veckan städade jag ut julen, och jag tycker det är lika tråkigt varje år. Älskar det röda, varma, julgranen och tomtarna. Men det är skönt att ha det gjort ändå.

Idag har jag varit igång sedan kl 7.30. Fick reda på att två personer i vårt lag smittats av Covid, och anade att fler skulle visa sig vara positiva. Vi skulle möta Munka-Ljungby idag på eftermiddagen men eftersom ytterligare två var positiva, så var vi tvungna att ställa in.
Det är en stor apparat att ställa in en match i förbundsserien, så det har tagit hela dagen med telefonsamtal, pm och sms.
För första gången någonsin har jag haft äran att ringa och väcka folk i mitt lag - det är första gången, haha! Jag brukar ju inte gå upp förrän framemot förmiddagen så det var lite kul.
Nu hoppas vi att inga mer sjukfall dyker upp, utan att vi klarat oss undan. För säkerhetskull ställer vi in träningen i morgon så vi inte får mer spridning
Jag har testat mig två gånger, båda negativa. Men jag har ont i halsen och huvudet, så risken finns även för mig förstås, även om jag har tre doser vaccin.
Det är ju en tokig spridning nu, så vi får se om man klarar sig.
Min svärson blev smittad på jobbet tidigare i veckan, så nu är han instängd hemma.
Tack och lov har ingen i min närhet blivit allvarligt sjuk, och jag hoppas att det fortsätter så.


Negativ igen, skönt..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar