tisdag 5 mars 2013

Lukt eller hörsel

Har just haft en liten diskussion med Daniel. Vi funderade på om det är lukten eller hörseln som lockar ner våra hundar när vi gör mackor.. ;)
Jag tror det är lukten, för det är inte när man öppnar kylskåpet de kommer ner.
Det är när man skär osten, säger Daniel. Som tror att det är hörseln.
Men så är det ju det där när jag äter frukost. De kommer inte ner när jag kokar kaffe, häller upp yoghurt eller brer honungsmackan. Utan när jag satt mig i soffan, börjat sippa på kaffet och tar första bettet på mackan! Väldigt mysko. För ni ska veta att vårt hus är ett gammalt hus med rejäl trästomme, byggt på 30-talet och inte lyhört för fem öre, snarare tvärtom.
Vi kom fram till att konstigt är det.
Och det är likadant varje morgon. Fred kommer traskande när jag går ner.
Ditte och Dippen kommer när jag skrotat färdigt, satt mig i soffan och tar första tuggan på mackan! Citrus rusar ner när de har börjat tugga...?!
Det är konstigt.
Väldigt konstigt.
Det måste vara känslan. Eller lukten. För inte fasiken kan man höra någon tugga när man är i ett stängt rum på andra våningen..?

G'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar