fredag 25 december 2020

En fin jul

Det har varit en fin jul, även om det blev tyst och väldigt lugnt.
Thomas har jobbat julen, och så blir det på nyår också. I onsdags var jag färdig med nästan all julmat, vilket ju kändes lite konstigt. Jag hade en hel del plats i kylen, och det hör inte till vanligheterna.



Uppesittarkvällen tillbringade jag och hundarna i soffan tillsammans med Bingolotto. Jag vann 100:- så nu blir det nog Bingolotto på nyår också, eftersom jag och hundarna tillbringar även den kvällen ihop 😀
Höll mig till köttbullar, sallad och vörtbröd med julost - för jag skulle provsmaka julgodiset också..


På julafton fick jag flera mysiga telefonsamtal. Fixade en Jansson, och kollade förstås på Kalle Anka. Njöt i fulla drag, för det var längesedan jag hann att titta på hela 😄
Sedan kom Linda, och vi hade en jättemysig kväll, med julmat, Karl-Bertil Jonsson, och en massa julgodis. På kvällen fick vi ett roligt facetiesamtal från Daniel, Karin, Eva och Ingemar, och min vana trogen missade jag att sikta in mig så de fick mestadels se väggen tror jag. Blev i vilket fall väldigt glad över skönsången! 💓



Jag krossade Linda i Yatzy, precis som jag lovat och sedan spelade vi Uno, något som jag inte gjort sedan barnen var små. Kul, fast vi spelade inte färdigt, vi fastnade i en massa annat .
Fotografier blev det inte många som vanligt, jag är jättekass på det

Men en halvbild på Linda, och på julgodiset i all sin prakt kunde jag åstadkomma iaf..





Nu blir det mer julmys, Thomas kom helt plötsligt hem efter bara ett par timmar på jobbet. Han hade komptimmar att ta ut, så nu kollar vi på JVM i ishockey, precis som vi gör varje år.
Så roligt, vi älskar det!

Ha en fortsatt härlig helg, saknar er allihop!
Kramar 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar