fredag 18 december 2020

Jul på annorlunda sätt

Det blev en riktig stjärnsmäll för kroppen, det här. 
Nu, drygt en vecka senare är jag fortfarande långt ifrån bra. Feber & frossa har försvunnit, men astman är besvärlig, huvudvärk, hjärndimma och en enorm trötthet är fortfarande kvar.
Läkaren på Närhälsan hade pratat med någon medicinare, och de har väl kommit fram till att jag fått en ovanligt kraftig reaktion, tillsammans med att jag haft en underliggande virusinfektion som tog fart. De tror inte att det ska vara några problem med vaccinationerna i framtiden. De sa att jag ska ta det mycket lugn, inte utsätta mig för smitta (lite rätt tid för det rådet..) öka medicineringen och att det nog kommer att ta ett tag innan jag hämtat mig.

Men jul blir det ju iaf, även om den blir väldigt annorlunda i år.
Vi har "ställt in julen" så det blir bara Linda & jag på Julafton, Thomas jobbar hela jul & nyår.
Nyår är också "inställd" Anne och jag har bestämt att vi tar det när allt är lugnt igen.
Uppesittarkvällen, med ongarna och respektive som alltid kommer hit, hänger också löst. 
Pratade med Daniel ikväll, och vi bestämde att vi nog ställer in. Att bli smittad nu hade inte varit bra, oavsett av vad och jag är så trött. 

Men usch så ledsen jag kände mig efter det samtalet, längtar efter dem så det gör ont i hela kroppen. På något sätt kom all sorg och saknad över att inte kunna träffa ungarna, Mamma, Pappa & Elisabeth, Mona och mina älskade systrar fram i full styrka.

Men jul i huset har vi iaf. 
Granen är på plats, vackrare än någonsin, med ett nytt tillskott av ursöta julgranskulor formade som grisar. Tomtar och juleljus är på plats, första ris á la maltan, vörtbrödet och lussekatterna är provsmakade. Skinkan & rödkålen är inköpt, lite julechoklad också. I helgen ska jag fixa köttbullar, och sedan blir det revben, lax och korvesnuttar. Och så Jansson förstås.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar