fredag 11 december 2020

Lugna dagar

Dagarna rullar på så sakta. 
Funderingar hur det blir runt jul börjar ta form, det blir nog inget familjefirande. Risken att smitta Mamma med C-19 är för stor, eftersom vi måste hämta och lämna henne och Anneli. Skulle vi ha någon smitta, så är ett par timmar i bil inte så bra.
Känner att det är bättre att vara försiktig nu, vi får ha en försenad julmiddag när hon är vaccinerad. Det är ju förhoppningsvis inte så långt kvar.

Jag lekte förresten nåldyna igår. Har problem med astman, den har inte velat ge sig. Får ta ganska mycket mer medicin än vad jag brukar. Pratade med distriktssköterskan och han tyckte jag skulle komma ner och prata vaccination - han är dessutom astmasköterska så det är ju perfekt.
Resultatet blev att jag fick ta blodprover, och så fick jag vaccin både mot lunginflammation och säsongsinfluensa. Han tyckte att jag skulle ta antikroppstest för att kolla om jag haft C-19 med tanke på astman, så det var bara att sätta sig i provtagningen igen. Lab-tjejen är helt underbar, och den allra första som någonsin tyckt att jag har jättefina ådror och är lättstucken..! Hennes kollega blir däremot blek varje gång jag kommer..😂



Annars händer det just inte mycket. 
Julpyntat har jag gjort, det blir så mycket mysigare och känns varmt & skönt. Granen åker nog upp i helgen, sedan ska jag bara njuta! 😍 
Köpte nya kuddar till soffan och fick ett väldigt gott skratt när Ella och Maya upptäckte dem. Då hade kuddarna legat i soffan sedan dagen innan, men min fjantfia Ella kom på att detta måste undersökas ordentligt. "Och jag måste försvara matte!"
En en väldigt, väldigt avlång Ella undersökte kudden, med god hjälp av Maya - och det var väldigt viktigt att ställa sig mellan kudden och Matte - jag måste försvaras.
Tråkigt nog fick jag inte till någon film, men bilden är ju ganska talande.. 😂😍







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar