söndag 21 april 2013

Ny sväng

Åkte hem till syster M för att hjälpa henne med den sista fönsterputsen - mäklarbyrån kommer och fotograferar på torsdag inför lägenhetsförsäljningen. Vi hann att spika upp ett par tavlor hon ska låna, småprata en stund och jag hann ta ett fönster innan min mobil ringde.
Det var mamma som var hemma hos andra syrran A, som hade svåra känningar. Vi kom överens om att mamma skulle ringa ambulans, och jag hystade mig i bilen och åkte. Eller ja, ni som känner mig IRL - kan ni se mig hysta mig, hahaha?!
Åkte ner, och mötte mamma, A och ambulanspersonalen i dörren. Det blev ett Gran Mal innan ambulansen kom, så de tog förstås med A. Och på akuten fick vi stanna några timmar innan hon kom upp på avdelning.
Nu är hon där, och vi får se hur det blir den här gången. Mamma ringde nyss efter at ha pratat med avdelningen. Tänker av hänsyn till min syster inte skriva mer här, ni som vill ha mer besked får ringa, smsa eller maila mig.

Många tankar och funderingar som snurrar just nu, så jag ska vila en stund i soffan, ta ett glas vin och försöka koppla av lite.

Kram på er
.

1 kommentar:

  1. Nej men så tråkigt att höra att din syster ligger på sjukhus.
    Vilken jäkla dag du haft.
    Hoppas att det är lite bättre nu, både för dig och för familjen.

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om nån skulle vara sugen på att hänga på denna veckan:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/april/real-life-vilodag-2.html

    SvaraRadera