tisdag 23 april 2013

Ping Pong

Nu är jag tillbaka i min goa soffhörna! Det blev ännu en resa till Varberg. A kontaktade mig och berättade att hon mådde dåligt. Förstod att hon ville att jag skulle komma, och så blev det. Den här gången var det ju inte lika bråttom, utan jag hann faktiskt packa en väska ;)
Hämtade mamma i Varberg, åkte upp till sjukhuset och tillbringade några timmar där. Det var bra att vi åkte dit, hon behövde oss där.
På kvällen handlade mamma och jag landgångar som var jättegoda. Tillsammans med lite vin blev det en skön avslutning på en lång dag. Idag har vi också varit uppe på sjukhuset ett par timmar. A mår bättre men är fortfarande inte ok. Kanske kommer hon hem i morgon, men det är inte säkert. Läkaren har sagt ifrån att han släpper inte hem henne förrän hon klarar sig själv igen. Och det är väldigt skönt!
Så  nu får vi se vad som händer. De har höjt medicindosen ytterligare, så vi får be en stilla bön om att det äntligen ska hjälpa. För nu ligger hon på maxdos med en tablett och nära maxdos på den andra.

I morgon ska jag tillbringa större delen av dagen med min fina dotter. Besök på Sahlgrenska står på schemat, och det ska bli spännande att se vad alla nya prover visar. Dessutom har hon gjort ett 24-EKG som förhoppningsvis är analyserat. Jag hoppas ju naturligtvis att det inte visar något, men att de kommit på något som kan hjälpa Linda till att må bättre.
Hon har fått bra hjälp från AF det sista, så nu kan hon äntligen söka jobb igen. Förhoppningsvis ska livet börja räta ut sig lite för henne, även om hon fortfarande är långt ifrån frisk.

Nu ska jag vila lite, är väldigt trött i både kropp och själ.

Kram på er därute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar