måndag 29 april 2013

Dagvill

Har ingen pejl alls på vad det är för veckodag märker jag. Trodde det var onsdag, men visste ju ändå att det är det inte - vi har kalas för Linda då. Upptäckte att det inte är fredag heller. Att det är måndag hade jag liksom inte ens en tanke på. Förvirrande? Jodå, det tycker jag också! ;)

Blev inte så glad när jag skulle kolla varför jag inte fått någon bekräftelse på remissen till höftledsoperation. Det är tre veckor sedan den skickades, så jag borde ju hört något. Men det förstår jag ju nu varför jag inte gjort. Först hade läkaren inte skickat den till läkarsekreteraren förrän den 24:e, och hon i sin tur hade inte skickat in den ännu. Blir så jädrans irriterad, nu blir det ju garanterat inget förrän till hösten - tre månader är ju siste juli och då gör knappast några reservdelsbyten.:/ Skitsur är jag faktiskt. Sköterskan undrade om jag hade ont - jooo, det har jag ju eftersom precis bett henne fixa en telefontid med läkaren för att ev få ett handikappstillstånd. Nu när jag är så dålig tar det hårt på nacken, därav nackspärren. Har "föraningar" hela tiden på mina gamla vanliga punkter och det behövs inte mycket för att det ska knäppa till.
En sak är iaf klar: Jag är förbaskat trött på slappa och nonchalanta läkare.. :(

Men det finns ju annat som är roligare. Idag har jag beställt smörgåstårtor till kalaset - och lyckan är fullständig för det finns glutenfria som är lika fina som de med gluten! Gissa om Linda är glad..

Har också varit hos finaste och bästaste frissan Annika. Vi har varit vänner sedan -92. En jättehärlig tjej, som har spring i benen hela tiden :)

Skulle väl börjat städa av idag, men det får bli soffan en stund nu. Är mätt efter att ha satt i mig en rejäl portion kalops, som faktiskt blev ganska bra den här gången  :)
Kaffe och lite glass kanske skulle sitta fint..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar