fredag 4 januari 2019

Första natten

Jodå, jag somnade gott till sist. Sov för första gången på väldigt länge 4 timmar i sträck!
Men det tog en stund, hade lite svårt att hamna i rätt läge så att säga. Den gamla sängen hade liksom en grop i mitten och när jag skulle vända mig till sidan i den tog jag hjälp av kanten för att dra mig runt. Glömde av att det är en ny säng - utan kant, drog mig på samma sätt till sidoläget och höll på att rasa i golvet. För det första så fick jag ju lite mer fart, och sedan är det ju en tjock madrass som ger efter i kanterna i den nya, så det blev nerförsbacke på fel ställe liksom..
Jag lyckades låta bli att ramla i golvet och skrämma slag på min stackars sambo och hundarna, som satt och kollade på hockey i vardagsrummet, rakt under mig . De hade troligtvis svimmat av skräck, det hade varit väldigt många kg Lisbeth som brakat i golvet. 😂

Förövrigt har det varit en ganska lugn dag, lite planering inför innebandyn. Vi hade äntligen en riktig träning, det behövdes inför matchen på söndag.
Efter det har det varit en skön kväll i soffan med gubbe och hundar.


Längtar lite efter våren, och de här.





2 kommentarer: