tisdag 29 januari 2019

Vintern kom

I söndags kom så vintern på riktigt. 20, kanske 30 cm snö på två dagar, och jag har skottat. Och skottat.
Även år gäller strategin: fem cm åt gången. Annars orkar jag inte, det blir alldeles för tungt.
4 gånger blev det följaktligen, och så rejält med flis på trottoaren.
Vi villaägare i Fräntorp är bra på att hålla rent, annat kan man säga om Göteborgs stad. Först i dag, 3½ dygn efter snön kom, visade de sig en sväng här. Plogat och fixat gångbanor och cykelbanor har de inte gjort ännu, men de hällde ut lite flis.
Lite.
Typ en meter mellan kornen, det syntes inte ens. Jag tror jag gjorde av med mer runt vår tomt, än vad de strödde ut på hela Tingvallsvägen.
Så det kommer att vara snorhalt på gatan ett bra tag.

Annars har det varit lugnt och skönt.
Vi hade match i lördags, som vi vann komfortabelt.
Linda kom hit i söndags, och så skrev vi ihop det lilla vi hade till FK och ett brev till Lindas läkare.
Idag (dagen efter brevet till FK skickades, kom journalerna från Gottfries..  VI får använda den i omprövningen sedan. När det var klart, fikade och mös ihop det lite.

Idag var det 5-års besiktning av mina höftleder, och det gick bra. Olika typer av röntgen, lite kläm, drag och vrid och sedan fick jag "Med beröm Godkänt" Skönt! 😃


Min utsikt från köksfönstret


Så här ser det ut i trädgården just nu.
Thomas har skottat gräsmattan som vanlig,
så våra kortbenta slipper släpa magarna i snön 
(och vi slita med snöbollarna under nämnda magar..)


Det är vackert!
Och ok - när man är på insidan.. 


Vilda Hilda, varm och rosig efter snöskottning 😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar